mandag 5. juli 2010

Huset vårt!

Jeg har lenge hatt en drøm om å bygge enebolig, og den drømmen har vært innholdsrik med mange ønsker! :-) Noe jeg har lært hittil i denne prosessen, er at det hjelper ikke så mye med ønsker, tomten bestemmer sååå mye hvordan huset vil bli! Noen av de viktigste ønskene jeg har hatt er: en stor stue, bod i tilknytning til kjøkkenet, vaskerom med egen inngang, walk- in closet og skittentøyssjakt fra hovedetasje ned til vaskerom. Heldigvis har jeg fått oppfyllt alle de viktigste ønskene, bortsett fra walk- in closet og skittentøyssjakten. Har jo ikke vært vant til det før, så jeg skal sikkert klare meg uten det i det nye huset også! ;-)

Jeg har forandret mening om planløsning flere ganger i løpet av prosessen. Soverom oppe/ nede/ alle på samme plan/ barn nede/ vi oppe.. To etasjer/ tre etasjer.. osv. osv.. Siden tomten har sine begrensninger, fant jeg tilslutt ut at huset får bli som det blir! Jeg er fornøyd, bare jeg får et hus! ;-)

I slutten av mars fikk vi de siste tegningene fra arkitekten. Da var vi veldig fornøyd med resultatet! Håper og tror vi kommer til å bli fornøyd med planløsningen! Vi er også veldig fornøyde med eksteriøret. Synes det ble fint, og ikke "80- tallspreget bløtkakehus". :-) Misforstå meg rett; vi liker godt den stilen med valmet tak, som var typisk for 80- tallet, men nå skriver vi jo 2010, og vi vil at vårt hus skal bære preg av det, og ikke et annet tiår! ;-)

Fasade mot øst:



Fasade mot vest:



Vinduene i front skal ikke ha så mange sprosser. Meningen er at de skal gå i ett fra bakken og opp. :-)

Loftsplan:



Hovedplan:



Underetasje:

1 kommentar:

  1. Du skriver så godt! (...fra en norsklærer til en annen...) Jeg tror ikke jeg har sett tegninger fra siden med de svære vinduene. Så stilig det blir! Kjempeflott! Jeg gleder meg til jeg skal komme bort med vafler! Hehe.... Du må jo offentliggjøre bloggen din!!!!

    SvarSlett